Tidsrejsernes kælder







Godt gemt i en kælder nær DR Byen ligger en genbrugsbutik, eller nærmere en genbrugskælder. Her findes lange gange med møbler, hårde hvidevarer, nips, glas, bøger og andet godt. Kælderen udgøre "bare" et lagersalg, men i min verden er lagersalget mere spændende end selve butikken på 1. sal.

Tjek eksempelvis lige den fine gamle vaskemaskine og ovn på billederne ovenfor. Jeg har endnu ingenting købt i butikken, men jeg har været på mange mentale tidsrejser i den kælder!

10 kommentarer:

  1. Ja Ja ja.... selv om jeg er helt fra Høng så kender jeg godt den kælder:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke langt rygtet om kælderen er nået ;-)

      Slet
  2. hvor ca i verden ligger den kælder og hvad tider har de åben ??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle. Nærmest op ad DR-byen på Hørhusvej. Husker ikke lige nummeret, men der ligger kun en genbrug på vejen :-) God jagt, hvis du kommer forbi!

      Slet
  3. Det var da vist i den kælder jeg for snart 40 år siden (for en 10'er pr stk) købte de to lænestole der stadig står i min stue.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vidste godt nok ikke, at "tidsrejsekælderen" havde så mange år på bagen.

      Slet
    2. Stolene er købt imellem 1977 og 1979.
      Jeg arbejdede i en af Sundholms bygninger og fik kælderen anbefalet af kolleger. Den var vist ikke engang ny dengang.

      Slet
    3. Det lyder da godt nok til, at butikken har nogle år på bagen, så. Når man går i kælderen og kigger efter skatte, er det også tydeligt, at sortimentet ikke lige er noget som er bygget op i løbet af et par måneder. Der er virkelig mange sjove ting i krogene.

      Slet
  4. "Mentale tidsrejser...." kan det mon være sandt, tænker jeg.... Er du lige som jeg født i et helt forkert årti??? ha ha ha :-) Det påstår min mand i hvertfald - han siger at jeg har sjæl som en gammel dame. Ment på en sød måde, forstås :-)
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. På trods af min begejstring for 60'er og 70'er farver og mønstre, får jeg den ofte serveret omvendt. Især min lillesøster mener, at jeg har en sjæl som en 5-årig, når jeg forelsker mig en Lego af ældre dato eller en ny mumikop.

      Slet