Genbrugsprojekt: Musselmalet bord (del 7)

Så lykkedes det at få foræret min far sit værkstedsbord tilbage! Det har længe været fyldt med mit porcelæn. I forgårs blev de sidste stykker skåret til det store af mine to hvide indskudsborde.

Hvis nogle af naboerne læser med, så beklager jeg virkelig hvis vi larmede for meget med vores vinkel- og kantsliber under påskefrokosten. Vi blev lige lidt ivrige, nu vi kunne se en ende på porcelæns-skærings-projektet Ü !

Her til eftermiddag er alle porcelænsstykkerne klæbet fast med fliseklæb. Så nu er det bare at vente til det hele er tørret igennem... jeg er desværre ikke så tålmodig på det punkt. Så der går nok ikke længe, før jeg vender tilbage med billeder af de hvidfugede borde.
 


16 kommentarer:

  1. Wow! Jeg kan da godt forstå I ville være færdige og få lagt de sidste brikker i puslespillet 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var SÅ fedt at kunne se enden på målet. Sammenlagt har det taget flere dage at skære alt porcelænet, især det i firkanter.

      Slet
  2. Glæder mig til at se mere til dine borde, de blir virkelig fine
    God påske

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde, Helle. Der kommer helt sikkert flere billeder. Bordene bliver fuget så snart jeg kan slippe afsted med det.

      Slet
  3. Ej Helene hvor er de bare blevet flotte. Det kan i godt være stolte af. Glæder mig til at se det helt færdige resultat.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Iiih det gør jeg også, Lina. Og din pakke glæder jeg mig også til at hilse på :-)

      Slet
  4. super spændende projekt, jeg kan især godt lide den med de firkantede stykker:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du drømmer ikke hvor mange timer, at vi har brugt på at skære firkanter. Porcelæn vil helst ikke indgå i firkantede former.

      Slet
  5. Hold nu KÆ**! De er blevet gode :) er vild med dem begge, de er ens med hver deres udtryk. Er vild med I har udnyttet blondekanter osv - SÅ FEDT! Glæder mig til at se dem med hvide fuger - de bliver så smukke ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk var jeg selv lidt skeptisk over at bruge alle mulige formede stykker porcelæn til det store bord - var mest til helt firkantede stykker. Men firkantede stykker umuliggjorde blandt andet at bruge den hele blondekant.

      Men nu hvor porcelænet er klæbet fast, er jeg ret begejstret for især det store bords udtryk. Især pga. blondestykkerne, som jeg synes godt om :-)

      Slet
  6. Sikke fine de er blevet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, Joan. Jeg håber dog de bliver endnu flottere, når jeg får fuget mellem mosaikkerne med hvid fuge.

      Slet
  7. Hej Helene,

    Hold nu helt maule, hvor er de blevet smukke !!!
    Hvis du nu en dag blev rigtig træt af, at kigge på dem eller fik en ustyrlig lyst til, at lave endnu et bord - så vil jeg virkelig gerne arve !! :)

    Kærligst fra Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria.

      Jeg skal netop til at i gang med at rense porcelænsstykkerne på bordene for det sidste overskydende fugeslør. Når det er gjort, skal I få billeder af bordene :-)

      Jeg tvivler på, at jeg nogensinde bliver træt af bordene. Min far har dedikeret mange dages arbejde til dem. Så de er blevet lidt af et far-datter projekt. Mens skulle jeg engang ville af med dem, skal jeg nok huske dig.

      Slet