Del 1: Julepynt af naturens materialer

Har fået gang i et nyt projekt i anledning af julens komme. Bogdamer kalder jeg dem. Er der mon nogle af jer som ved, hvad man kalder de skaller som er rundt om bogen, altså "frugten" fra bøgetræet? I hvert fald har jeg indsamlet nogle af dem med min søster og limet træperler på toppen.

Tanken er at bogskallerne skal have et skørt og et tørklæde af rødt eller grønt filt limet på sig. Med en snor skal de op at hænge på en troldehasselgren. Min bedstemor har lavet nogle engang for mange år siden, nu prøver jeg at gøre hende kunsten efter.

9 kommentarer:

  1. Så hyggeligt! Jeg lavede nogen for 7 år siden, da vi skulle have juletræ for første gang i egen lejlighed og intet pynt havde - så hyggeligt at finde dem frem igen år efter år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk historie at få knyttet til damerne - så har de en helt særlig betydning. Det med at stå uden pynt til det første træ, kommer jeg nok ikke til at opleve ;-)

      Slet
  2. DEm har jeg også lavet for mega mange år siden. Jeg gav mine små røde nissehuer på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk ide med nissehuer! Syede du dem af rødt stof og limede på, eller lavede du dem mon af papir?

      Slet
  3. Hos os kalder vi dem bogholdere 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig :-) Det vil jeg kalde dem fremover. Klippede skørter og tørklæder til dem i går aftes.

      Slet
  4. Svar
    1. Tak for input - det er hermed noteret :-)

      Slet