Hvordan folder man Louise?


Sødeste Louise havde fødselsdag i går, hvilket selvfølgelig krævede en gave. Desværre har Academic Books udvist rigtig dårlig kundeservice, hvorfor Louises gave ikke nåede at komme frem - den del af gaven som Academic Books rent faktisk er i stand til at levere forsinket. Den anden del kommer desværre aldrig. Heldigvis havde jeg forinden kastede mig ud i book folding kunsten, så der trods alt var en lille ting at give væk.

Som lysforholdene på billederne ovenfor bærer præg af, er det et projekt, som jeg har brugt en del mørke aftener på. Ud fra en masse vejledninger på Youtube, har jeg været i stand til at lure fremgangsmåden. Resultatet blev rigtig fint, men allerede efter 10 sidder, synes jeg projektet var svært trættende. Så er der altså langt tid side 850!

Fordi jeg selv var ved at begå en række fejl, er der 2 tips jeg ikke har fundet online og derfor gerne vil give videre:

Tip 1: Vælg en bog med silkepapirtynde sider. Tykke sider virker umiddelbart som en god ide for at opnå mere fylde. Men bukker man siderne skarpt, knækker de ofte.

Tip 2: Udregn forinden du finder din bog antallet af sider som skal bruges til hvert bogstav. Så kan du præcist finde en bog med nok sider i og samtidig udregne hvor mange sider der skal foldes som mellemrum mellem alle bogstaverne.

10 kommentarer:

  1. Intet mindre end FANTASTISK FLOT........

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, Inge. Bogstaverne blev en anelse bukkede mens bogen lå i spænd mellem skruetvinger. Jeg kunne simpelthen ikke få gjort folderne skarpe på anden vis med så stor en bog.

      Slet
  2. FLOT; FLOT; FLOT!! Og sikke en tålmodighed - imponerende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tålmodigheden fik jeg godt nok afprøvet!

      Slet
  3. Wauw... Hvordan er du kommet på det? Og over 800 sider... Hu ha... Så fint!

    SvarSlet
    Svar
    1. Louise er utrolig, utrolig glad for bøger. Så jeg måtte simpelthen lave noget af en flot gammel bog til hende. Herefter var det bare på www og google løs :-)

      Slet
  4. Sikke en dejlig personlig gave at få☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Det syntes Louise heldigvis også! :-)

      Slet