DIY: Lav din egen Rudolf af en gren

Forrige weekend lå mine forældres nabos træ pludselig knækket ind over mine forældres grund. Sneen havde åbenbart været for tung at bære for det ellers gamle og forholdsvis solide træ. Jeg har ikke lige helt styr på træets art, men de små krogede grene indbød til at blive brugt til et eller andet julet.

Derfor: Inspireret af Louises søde korkpropsrensdyr, har jeg med min fars hjælp fremstillet Rudolf og Rudolf af et par grene til Naturstyrelsen, hvor jeg arbejder. En materialeliste samt en trin for trin vejledning finder du derfor på www.naturstyrelsen.dk/jul

Glædelig 1. december! 

P.s. har du selv fremstillet julepynt af ting fra naturen, så tag endelig dine billeder på Facebook og Instagram med #julinaturen.

8 kommentarer:

  1. Så fine! Dem bliver jeg simpelthen nødt til at lokke manden med på at lave sammen med mig (jeg skal vist ikke rode mig ud i noget med boremaskiner) så herlige :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg skulle heller ikke nyde noget af boremaskiner. Her har Gorm sørget for grene i massevis på gader og stræder. Så mon ikke du nemt finder en gren eller 10!?

      Slet
    2. Det skulle vist ikke være noget problem nej :) Så tror datter og jeg smutter en tur på jagt i morgen efter egnede grene, når hun er ekstra hjemme grundet dum øjenbetændelse.

      Slet
    3. Rigtig god bedring til din datter!! Håber projekt Rudolf kan hjælpe lidt på stemningen :-)

      Slet
  2. Hvor er de bare super fine, man kan jo næsten ikke ladevære med at lave et par stykker selv.
    Mhv Lulle's Tullerier

    SvarSlet