Loppemarkeder og genbrugsbutikker i Oslo (del 1)

Loppemarkeder og genbrugsbutikker i Oslo har jeg fået hjælp til at opstøve af en række yderst hjælpsomme nordmænd på Instagram. Så på trods af, at jeg overhovedet ikke var på hjemmebane i Oslo, var jeg i går formiddags, da jeg lagde til med Oslo båden fra København, helt klar over i hvilken retning, at jeg skulle løbe.

Båden lagde til land 09:45 og allerede tre kvarter før, klokken 09:00, var et rimelig stort loppemarked åbnet på Vestkanttorvet. Med et håbet om, at der stadig var gode køb at gøre, ilede jeg gade op og gade ned, for at nå markedet hurtigt. Det lønnede sig.

Jeg fandt den fineste hvide og orange Cathrineholm Lotus pande med træskaft til en, hvis også efter norsk standard, rimelig pris. Nu er den hjemtaget og kan forhåbentlig snart hænges op i mit nye køkken.

Ud over nips, retrosager m.m., var der også en masse tøj at finde på markedet. For børnene var der den fineste legeplads, og for dem der hellere ville kigge, var der en række bænke i skyggen. Så skal du til Oslo i nærmeste fremtid, så kig endelig forbi - markedet gentages hver lørdag i hele sommerperioden.

Vær dog forberedt på, at norske priser på loppemarkeder er væsentligt højere end danske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar