Jule-fugle-flet og en hellig ibis


Så har I mig tilbage! Efter 1 år med fuldtidsarbejde og fuldtidsstudie oven i hinanden, som absolut ingen tid til bloggen har efterladt, er jeg nu næsten klar til at genoptage bloggeriet mere fast. 5 hverdage mere, så er der dømt juleferie, hvilket er startskuddet til en ny hverdag med deltidsarbejde, specialeskrivning og ja, forhåbentlig masser af bloggeri.

Gennem december har jeg været rigtig ærgerlig over, at jeg ikke har haft tid til at poste julerier her på bloggen. Tidligere år har jeg postet hele julekalendre med genbrugstema og billedserier af min gamle glaspynt. I år må I nøjes med billeder og links til vejledninger til fletning af julehjerter, hvilket jeg har gjort det lidt i i år.

Inspireret af Lars Holmsteds bogserie Jule-fugle-flet har jeg flettet en del fuglejulehjerter til mit eget juletræ. Herudover er det også blevet til fremstillingen af en flettet invasive fugleart, Hellig Ibis, til mit arbejde. Opskriften kan findes på Styrelsen for Vand- og Naturforvaltnings hjemmeside på siden om invasive arter.

4 kommentarer:

  1. velkommen tilbage! og tak for fin fugle-jule-flet!

    SvarSlet
  2. Hov, ville du ikke blogge lidt tiere? Jeg kommer forbi med jævne mellemrum, og den der jule-ibis er altså lidt post festum efterhånden ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det kan du tro ;-) Har netop taget første skridt med et nyt blogindlæg. Tak fordi du holder mig til ilden!

      Slet