Origami krans af udsmidningsklart papir

Jeg har tidligere foldet en julekrans af papir, som desværre blev mast ihjel i en flyttekasse ifm. min sidste flytning. Nu har jeg imidlertid foldet en ny krans.

Kransen er lavet efter samme farvediagram som sidst, som en venlig sjæl har smidt ud i www. Dog har jeg i anledning af foråret valgt lidt lysere grønne farver på papiret. Jeg har for snart mange år siden været så heldig at få en masse farvet papir i form af sagsomslag foræret, som skulle være smidt ud. Grunden til udsmidningen var, at der var påtrykt forældet tekst og logo. Det bliver papiret imidlertid ikke ringere af til foldning og klippe klistre, skulle jeg hilse at sige!

Alene i foræring var 2 grønne nuancer papir at finde. Disse 2 har jeg suppleret med en 3. nuance grønt papir. Af hver farve papir har jeg klippet 35 kvadrater på 7 x 7 centimeter. På Youtube findes rigtig fine vejledninger til at folde et led af hver papirkvadrat og til at sætte led sammen. Når alle 115 led er sat sammen, har du en krans som min.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar