En gammel kending med nyt formål

En gammel kending med nyt formål - den hæklede kajkage som nålepude. Jeg har på det seneste manglet en nålepude. Senest da jeg syede en 10 meter lang flagranke til min søsters fødselsdag - den får sit eget indlæg senere på ugen!

I en genbrugsbutik og på en af Facebooks mange bortgivningssider har jeg på det seneste fundet både lysegrønt bomuldsgarn og lyserødt filt. Så selvfølgelig skulle min nålepude være en kajkage. Ud over det grønne bomuldsgarn og det lyserøde filt, har jeg brugt sort og hvidt bomuldsgarn, lyserødt sytråd, nål, saks og vat (her fiberfyld).

Link: Din egen kajkage kan du hækle vha. min DIY.

For at lave kaj større kan du blot hækle med tykkere garn og en større størrelse hæklenål. Kageformen har jeg hæklet med hvidt bomuld med følgende omgange:

1. 6 fm i ml (= 6 fm)
2. *1 fm, 2 fm i næste fm* gentag ringen rundt (= 12 fm)
3. *1 fm, 1 fm, 2 fm i næste fm* gentag ringen rundt (= 18 fm)

... sådan har jeg fortsat udvidelsen til formen passede kajkagens bund ...

x. 1 fm i hver fm
x. 2 fm i hver fm
x. 1 fm i hver fm
x. 1 fm. i hver fm

Herefter har jeg syet kanten af formen fast på kaj, så den bølger.

2 kommentarer:

  1. den er mega fin! Men jeg kunne være bekymret for at jeg bliver kagesulten hver gang jeg sætter mig for at sy :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret - den detalje har jeg glippet. Også fordi sysituationer gerne er hyggelige og nærmest indbyder til kage :D

      Slet